جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افزایش قیمت بیت کوین، سهام مایکرواستراتژی را ترکاند!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

ارزش سهام شرکت مایکرو‌استراتژی (MicroStrategy)، که بزرگ‌ترین دارنده سازمانی بیت‌کوین محسوب می‌شود، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد قیمت سهام این شرکت، به دلیل افزایش اخیر قیمت بیت کوین به نحوی رشد کرده که از بزرگ‌ترین شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده نیز عملکرد بهتری داشته است.

پس از گذشت دو ماه از شروع سال نو میلادی، بازارهای مالی ایالات متحده عملکرد امیدوارکننده‌ای داشته‌اند. شاخص اس اند پی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰)، کمی بیش از ۸ درصد افزایش یافته و به سقف تاریخی خود، یعنی بیش از ۵۱۰۰ واحد رسیده است.

میانگین صنعتی داوجونز (The Dow Jones Industrial Average) تا پایان روز جمعه ۳.۶ درصد افزایش را ثبت کرده و نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) نیز در همان بازه زمانی کمی بیش از ۱ درصد افزایش یافته است.

با این حال، مایکرو‌استراتژی که در فهرست نزدک قرار دارد، بیشترین سود را در میان شرکت‌های حاضر در این شاخص به ثبت رسانده است. در واقع، قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و در پایان هفته گذشته به بیش از ۱۰۰۰ دلار رسیده است.

در نتیجه، سهام مایکرو‌استراتژی نزدیک به بالاترین رکورد خود یعنی ۱۳۰۰ دلار که در فوریه ۲۰۲۱ ثبت شده بود، قرار دارد.microstrategy-mstr-stock-skyrockets-above-1000-dwarfs-sp-500-nasdaq-dow-jones

این تضاد شدید بین عملکرد مایکرو‌استراتژی و سایر سهم‌ها، احتمالاً به عملکرد قیمت بیت کوین مرتبط است. این شرکت از آگوست ۲۰۲۰ شروع به خرید بیت‌کوین کرد و همواره چه در زمان افزایش‌ قیمت چه در زمان افت آن، به ذخایر بیت‌ کوین خود افزود.

این شرکت کمی بیش از ۶ میلیارد دلار برای به دست آوردن ذخایر بیت کوین خود هزینه کرده است. در پی افزایش اخیر قیمت بیت کوین، سود این شرکت از خرید این ارز دیجیتال به ۶ میلیارد دلار رسیده و در واقع سرمایه‌ آن در کمتر از ۳ سال حدود ۲ برابر شده است.microstrategy-mstr-stock