جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بانک مرکزی تایلند “خط قرمز” رمزارز را اعمال می کند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

بانک تایلند به طور فزاینده‌ای نسبت به دارایی‌های دیجیتال محتاط شده و قصد دارد اقدامات جدیدی را برای محدود کردن فعالیت‌های افراد و مشاغل به نام حمایت از مصرف‌کننده ارائه کند.
بانک مرکزی تایلند در ژانویه 2022 (دی 1400)یک مقاله مشاوره در مورد “چشم انداز مالی” منتشر خواهد کرد. این گزارش به دنبال اجماع برای آنچه که “خطوط قرمز” برای اپراتورها و مشاغل کریپتو می نامد، خواهد بود.
Sethaput Suthiwartnarueput، فرماندار BoT به طور خاص اظهار داشت که ارزهای دیجیتال به عنوان کانال های پرداخت یکی از این خطوط قرمز هستند و قابل تحمل نیستند.

بر اساس گزارش بانکوک پست در 14 دسامبر(23 آذر)، مقررات جدید با هدف به حداقل رساندن خطرات برای سیستم مالی و حمایت بیشتر از سرمایه گذاران است.
بانک مرکزی قصد دارد سال آینده آزمایش CDBC خود را آغاز کند، بنابراین ممکن است تایلند در کنار زدن کریپتوها به نفع ارز دولتی خود، چین را دنبال کند.

کاهش کریپتو در تایلند
بانک تایلند بارها در مورد ارزهای دیجیتال هشدار داده و به بانک‌های تجاری نسبت به دخالت مستقیم در دارایی‌های دیجیتال هشدار داده است.
هفته گذشته، یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی به ریسک‌های مرتبط با نوسانات بالای قیمت اشاره کرد و گفت: «ما نمی‌خواهیم بانک‌ها مستقیماً در معامله دارایی‌های دیجیتال دخالت داشته باشند، زیرا بانک‌ها (مسئول) سپرده‌های مشتریان و مردم هستند و این خطر وجود دارد. “
یکی دیگر از مدیران ارشد BoT به شرکت‌ها در مورد پذیرش پرداخت‌های رمزارزی هشدار داد و اظهار داشت که اگر از «سایر ارزها» به طور گسترده استفاده شود، «بر توانایی بانک مرکزی برای نظارت بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد».
سرکوب بانک مرکزی در زمانی انجام می شود که تعدادی از بانک های تجاری پیشرو تایلند ابراز علاقه کرده اند و در پلتفرم های دارایی دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

در اوایل نوامبر(اواسط آبان)، قدیمی‌ترین و اولین بانک تجاری تایلند، Siam Commercial Bank، اکثریت سهام صرافی پیشرو تایلندی Bitkub را خریداری کرد.
طبق گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، حجم معاملات در 12 ماه گذشته بیش از 1100 درصد افزایش یافته و در نوامبر(آبان) به 6.6 میلیارد دلار رسیده است.