جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل تکنیکال اتریوم؛ دوشنبه 16 اسفند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

اتریوم همچنان روند نزولی چند ماهه خود را ادامه می دهد و اکنون با قیمتی نزدیک به اولین سطح حمایتی خود در 2500 دلار معامله می شود. در نمودار قیمت اتر تشکیل الگوی مثلث متقارن نزولی دیده می شود. سطوح فعلی قیمت (2538 دلار) پائین تر از خط روند پایینی این الگو قرار دارد و به علاوه، چارت روزانه ایچیموکو از دو وضعیت نزولی شدید برای اتر حکایت دارد.

برای تأیید شکست نزولی زیر این الگو، قیمت باید در حدود تراز 2500 دلار یا کمتر از آن بسته شود. گفتنی است که این درست همان جایی است که اتریوم در حرکت نزولی هفته گذشته متوقف شده بود. هرگونه کاهش بیشتر، قیمت اتر را به حمایت 1825 دلاری خواهد رساند.

در حالی که اندیکاتورهای تکنیکال نشان می دهد که قیمت اتریوم به وضوح در قلمرو نزولی قرار دارد، چند سیگنال صعودی ایجاد شده است که امید به افزایش قیمت را بیشتر می کنند. اولین مورد، حمایت خوبی است که در حدود سطح فیبوناچی اصلاحی 61.8% در ناحیه 2500 دلار دیده می شود. شاید مهم‌تر از همه، تغییر شاخص Volume Point Of Control در سال 2022 به حدود 2600 دلار باشد که کمک بیشتری به رشد اتر در آینده نزدیک خواهد کرد.

چارت اتر 2 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ دوشنبه 16 اسفند

 

در صورت افزایش قیمت، اولین مقاومت در حدود 2650 دلار مانع حرکت گاوها خواهد شد. مقاومت های مهم بعدی در مسیر حرکت گاوها، در حدود منطقه 2800 و 3000 دلار قرار خواهند داشت.

اگر گاوها بخواهند جلوی این روند نزولی قدرتمند را بگیرند باید بتوانند قیمت را به سمت مارک 3000 دلاری هدایت کرده و کاری کنند قیمت بالاتر از  Ichimoku Cloud در تراز 3165 دلار یا بالاتر از آن بسته شود. هرچند، این شاهکار بزرگی است که به این زودی اتفاق نخواهد افتاد.

همانطور که می بینید، در نمودار روزانه، اندیکاتور RSI پایین تر از سطح 50 و MACD در منطقه نزولی و در نزدیکی خط میانی در حال حرکت هستند.