جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دولت آلمان علی‌رغم انتقادات، به حراج بیت‌کوین‌های مصادره‌شده ادامه می‌دهد!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • دولت آلمان علی‌رغم انتقادات، به حراج بیت‌کوین‌های مصادره‌شده ادامه می‌دهد!

دولت آلمان با فروش گسترده بیت کوین در هفته‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال را تکان داده است.

به گزارش پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین (Lookonchain)، دولت آلمان در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ بیت کوین دیگر را منتقل کرده است. این فروش علی‌رغم درخواست‌های جوانا کوتار (Joana Cotar)، عضو پارلمان آلمان، انجام شده است.

او از دولت خواسته بود تا فروش بیت کوین‌های باقی‌مانده را متوقف کند؛ زیرا معتقد است بیت کوین می‌تواند به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم و همچنین افزایش حاکمیت اقتصادی و نوآوری، استفاده شود.

با وجود این درخواست‌ها و انتقادها، دولت آلمان همچنان به فروش بیت کوین‌های خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش لوک‌آن‌چین، دولت آلمان تاکنون حدود ۸۱۹ میلیون دلار بیت کوین فروخته است.

با این حال، آلمان هنوز هم ۲.۳ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد، به این معنی که بازار ارزهای دیجیتال ممکن است همچنان با فشار فروش زیادی مواجه شود.

گفتنی است ذخیره بیت کوین آلمان از وبسایت Movie۲k.to به دست آمده است. این وبسایت یک گردآورنده غیرقانونی بود که فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی محبوب را از سراسر اینترنت جمع‌آوری می‌کرد.

این وبسایت در اوج محبوبیت خود، به یکی از مشهورترین وبسایت‌های آلمان تبدیل شد و حتی از توییتر، غول شبکه‌های اجتماعی نیز پیشی گرفت. با این حال، پس از تلاش‌های چند ساله استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی، Movie۲k.to در نهایت در ماه می ۲۰۱۳ تعطیل شد.

در جریان تعطیلی این وبسایت، مقامات آلمان موفق به مصادره ۵۰ هزار بیت کوین از یکی از گردانندگان آن شدند.

بیت کوین‌های مصادره‌شده در حال حاضر در اختیار دولت آلمان قرار دارند و به نظر می‌رسد دولت قصد دارد علی‌رغم انتقادها، به فروش آنها ادامه دهد.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با قیمت ۵۵،۶۳۰ دلار معامله‌ می‌شود که در مقایسه با روز گذشته، بیش از ۳.۵ درصد افت دارد.