جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سازمان SEC تصمیم گیری در مورد دو ETF دیگر بیت کوین را به تاخیر انداخت

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • سازمان SEC تصمیم گیری در مورد دو ETF دیگر بیت کوین را به تاخیر انداخت

اگر تمام چیزی که برای کریسمس می خواهید یک ETF بیت کوین در بازار نقدی است، زمان رو به اتمام است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این هفته تصمیم گیری در مورد دو پیشنهاد صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین بیت وایز و گری اسکیل را به تعویق انداخت. کمیسیونرهای SEC اکنون 45 روز دیگر فرصت دارند تا پیشنهادات Bitwise Bitcoin ETP Trust و Grayscale Bitcoin Trust را بررسی کرده و آن ها را تأیید یا رد کنند. گزینه سوم این است که تصمیم را دوباره به تأخیر بیندازید.

ETF ها سرمایه گذاری هایی هستند که مانند سهام در صرافی های سنتی معامله می شوند و آن ها را برای پس انداز های روزمره قابل دسترس می کند. ETF ها به جای نمایش یک سهام جداگانه، گروهی از سهام یا سایر دارایی ها را دنبال می کنند.

در حالی که آژانس هنوز اولین ETF اسپات بیت کوین را تایید نکرده است، در شش هفته گذشته درخواست های VanEck و WisdomeTree را نیز رد کرده است. به چندین ETF معاملات آتی بیت کوین اجازه داد تا در سال جاری تجارت خود را آغاز کنند. اما این دو چیز یکی نیستند. اول اینکه ETF بیت‌کوین مستقیما به قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های اسپات مانند کوین‌بیس مرتبط می‌شود، جایی که شما رمزارزها را با هر قیمتی که در حال حاضر وجود دارد معامله می‌کنید. اما ETFهای آتی بیت کوین به بازارهای مشتقات گره خورده است که سرمایه گذاران از آن برای پوشش ریسک و یا پیش بینی جهت قیمت استفاده می کنند.

گری گنسلر، رئیس SEC در اوایل سال جاری به شرکت‌ها ابلاغ کرد که ETFهای آتی بیت کوین مورد توجه جدی قرار خواهند گرفت، زیرا بر اساس قانونی متفاوت از پیشنهادات ETF اسپات هستند. او گفت که قانون دهه ی 40 حمایت قابل توجهی از سرمایه گذاران برای صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ETF ها فراهم می کند.

با این حال، بسیاری، از جمله نمایندگان کنگره تام ایمر (R-MN) و دارن سوتو (D-FL)، می گویند که معاملات آتی بیت کوین، برای سرمایه گذاران خطرناک تر است، زیرا در عین استفاده از داده های قیمتی زیربنایی، پیچیدگی دیگری نیز اضافه می کنند. نمایندگان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس SEC نوشتند: “ما می‌پرسیم که چرا شما راحت اجازه تجارت در ETF بر اساس قراردادهای مشتقات را می‌دهید، اما به همان اندازه یا راحت‌تر اجازه نمی‌دهید که تجارت در ETF‌ها بر اساس بیت‌کوین اسپات آغاز شود.” ETF های نقدی بیت کوین مستقیما بر اساس دارایی است که ذاتا محافظت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

در حالی که Emmer، Soto و دیگران می خواهند قبل از سال جدید یک ETF بیت کوین داشته باشند، احتمالا باید منتظر بمانند. مگر اینکه معجزه کریسمس رخ دهد. SEC باید تا 24 دسامبر (3 دی) در مورد ETF بیت کوین تراست Kryptoin تصمیم بگیرد.