جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت بیت کوین 11 سال پیش به یک دلار رسید

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

۱۱ سال از زمانی که قیمت بیت کوین در ۸ فوریه ۲۰۱۱ (۱۹ بهمن ۸۹) به ۱ دلار رسید، می گذرد.

با وجود اینکه بیت کوین هنوز در روزهای اولیه خود بود، اما جامعه گسترده ای از حامیان را پیدا کرد.

پستی به نام «پارتی برابری» در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱ (۲۱ دی ۸۹) در انجمن Bitcointalk در پیش بینی این نقطه عطف تاریخی ارسال شد.

هال فینی (Hal Finney)، سایفرپانک فقید، اولین کسی که تراکنشی را از خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) دریافت کرد، ادعا می کرد که جامعه احتمالاً شاهد یک “پدیده انفجاری جدید ” خواهد بود.

“ما واقعاً خوش شانس هستیم که در آغاز یک پدیده جدید احتمالاً انفجاری هستیم. با در نظر گرفتن شانس در برابر سایر سرمایه گذاری هایی که پول شما را سه برابر می کند، بیت کوین مکان خوبی برای درصدی از سبد سهام شما به نظر می رسد.”

فینی که در سال ۲۰۱۴ پس از مبارزه با اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) درگذشت، پیش بینی کرد که قیمت یک بیت کوین می تواند روزی به ۱۰ میلیون دلار برسد.

در حالی که همه مشغول خوردن شامپاین بودند، کسانی هم بودند که اهمیت این رویداد را کم جلوه دادند. “Veltas”، یکی از اعضای انجمن، در میان کاربران مخالف بود و ادعا کرد که هیچ چیز خاصی در مورد برابری بیت کوین با دلار آمریکا وجود ندارد و سایر بیت کوین‌داران را از تمرکز بر ارزهای فیات منصرف می‌کرد:
از تلاش برای یافتن ارزش در اعدادی که معنای بسیار کمی دارند دست بردارید.

در یک پست جداگانه، “Veltas” اضافه کرد که جامعه باید به جای حدس و گمان قیمت روی “امنیت و آزادی” تمرکز کند و هشدار داد که تبدیل بیت کوین به حباب می تواند برای این پروژه نوپا مضر باشد.

در مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵)، قیمت بیت کوین با یک اونس طلا برابری کرد و اکنون در مسیر جایگزینی با فلز زرد به عنوان منبع اصلی ارزش قرار دارد.

قیمت بیت کوین از زمان رسیدن به برابری با دلار ۶,۸۹۹,۹۰۰ درصد افزایش یافته است و در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) به حدود ۶۹,۰۰۰ دلار رسید.