جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، به ایفای نقش اصلی ایالات متحده در توسعه CBDC اشاره می کند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، به ایفای نقش اصلی ایالات متحده در توسعه CBDC اشاره می کند
239debd5396a6fe3a07073b9608fc18e - لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، به ایفای نقش اصلی ایالات متحده در توسعه CBDC اشاره می کند

لائل برینارد(Lael Brainard)، یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو، ایالات متحده را تشویق کرد تا به دلیل تحولات بین المللی بالقوه، در تحقیقات و سیاست در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC پیشرو باشد.
برینارد در اظهاراتی که روز جمعه برای مجمع سیاست پولی ایالات متحده در نیویورک تهیه شد، گفت که برنامه آزمایشی بانک خلق چین برای یوان دیجیتال این کشور می تواند تأثیراتی بر تسلط دلار در پرداخت های فرامرزی و سیستم های پرداخت داشته باشد. با این حال، یک دلار دیجیتال می تواند به مردم در سراسر جهان اجازه دهد تا به همتای فیات خود اعتماد کنند.
برینارد گفت: “محتوا این است که در نظر بگیریم که چگونه عدم وجود یا انتشار بالقوه CBDC ایالات متحده می تواند بر استفاده از دلار در پرداخت ها در سطح جهانی در ایالت های آینده که یک یا چند ارز خارجی اصلی به شکل CBDC منتشر می شوند، تأثیر بگذارد. CBDC ایالات متحده ممکن است یکی از راه‌های بالقوه برای اطمینان از اینکه افرادی در سراسر جهان که از دلار استفاده می‌کنند می‌توانند همچنان به قدرت و ایمنی ارز ایالات متحده برای انجام معاملات و تجارت در سیستم مالی دیجیتال تکیه کنند.”

در حالی که چین CBDC خود را برای بازی‌های المپیک زمستانی در اختیار بازدیدکنندگان بین‌المللی قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد ایالات متحده هنوز در مرحله اکتشافی برای عرضه دلار دیجیتال است. برینارد در طول مدت حضورش در فدرال رزرو، با توجه به تسلط دلار فیات در پرداخت های بین المللی، اغلب به نفع صدور CBDC توسط ایالات متحده صحبت کرده است.
برینارد، نامزد معاون بعدی فدرال رزرو، در حال حاضر منتظر تایید سنا به همراه جروم پاول(Jerome Powell)، اعضای بالقوه هیئت مدیره لیزا کوک(Lisa Cook) و فیلیپ جفرسون(Philip Jefferson) و نایب رئیس نظارت سارا بلوم راسکین(Sarah Bloom Raskin) است. روز سه‌شنبه، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رای‌گیری کمیته درباره مقامات فدرال رزرو جلوگیری کردند و سه پست در هیئت مدیره خالی ماندند.