جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (7 اردیبهشت)

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

اکثر ارزهای رمزنگاری شده روز سه شنبه ضررهای اخیر را ادامه داده و کاهش بازار سهام را دنبال کردند.

بیت کوین (BTC) طی دو هفته گذشته در یک روند نزولی باقی مانده است، به طوری که معامله گران همچنان منتظر هستند شاهد حرکتی قاطع بالاتر یا پایین تر از سطح 40000 دلار باشند. در 24 ساعت گذشته، بیت کوین حدود 5 درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون با قیمت 38668 دلار ترید می شود. ارزش بازار رمزارز اول بازار نیز امروز تا 736.98 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بازار سهام نیز روز سه‌شنبه کاهش یافت و بخش عمده‌ای از رالی اواخر مارس (اوایل فروردین) را از دست داد. از ابتدای سال تاکنون، فشار فروش بر بازار سهام غالب بوده است زیرا سرمایه گذاران میزان قرار گرفتن خود در معرض سهام و ارزهای دیجیتال را کاهش داده اند. در همین حال، دلار آمریکا به بالاترین سطح یک ساله خود نزدیک می شود. این می تواند عاملی مخالف در مسیر حرکت BTC باشد.

اکثر تحلیلگران بر این باور هستند که بیت کوین برای حرکات قیمتی بی ثبات آماده می شود ولی جهت این حرکت نامشخص است. برخی از شاخص ها نشان می دهند که ممکن است به زودی شاهد شکست قیمت باشیم، در حالی که برخی دیگر به جهش کوتاه مدت قیمت اشاره می کنند.

در حال حاضر، بازار آپشن های بیت کوین، با احتمال 60 درصد برای قیمت بالای 36000 دلار در ماه می (اردیبهشت و خرداد) معامله می شود.

در بازارهای آتی، میانگین مبنای روزانه یا تفاوت بین قیمت لحظه ای و آتی بیت کوین، به پایین ترین حد یک سال گذشته رسیده است. به طور معمول، مبنای افزایشی نشان دهنده احساسات صعودی در میان معامله گران آتی است.

بازار7 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (7 اردیبهشت)

بازار خونین آلتکوین ها

طی 24 ساعت گذشته، تمام آلتکوین ها با تجربه نوسانات منفی به منطقه قرمز وارد شده اند. اتریوم با گام هایی همسان با بیت کوین، کاهش 4.40 درصدی را شاهد بوده و به 2870 دلار رسیده است.

بایننس کوین، سولانا، ریپل، ترا و کاردانو دیگر ارزهای برتر بازار هستند که با عملکردی نسبتاً یکسان، بخشی از ارزش خود را از دست داده اند. در این میان، دوج کوین (DOGE) تا این لحظه حدود 10 درصد کاهش یافته و بخشی از دستاوردهای رالی روز دوشنبه را از بین برد و به جایگاه یازدهم بازگشت. توکن شیبا اینو ( SHIB) ، یکی دیگر از میم کوین های محبوب با مضمون سگ، در مدت مشابه 4 درصد کاهش یافته و به 0.000023 دلار رسیده است.

گفتنی است که ایپ کوین با 4.31% رشد عملکردی متمایز با سایر دارایی های رمزنگاری شده از خود نشان داده است. اکنون APE با قیمت 18.72 دلار ترید می شود.

ارزش بازار کریپتو اکنون 1.790 تریلیون دلار و سهم بیت کوین از آن، 41.1% است.