جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش ها سهم بزرگی از جرایم رمزارزی جهانی را به روسیه و شهر مسکو نسبت می دهد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گزارش ها سهم بزرگی از جرایم رمزارزی جهانی را به روسیه و شهر مسکو نسبت می دهد

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis در این هفته فاش کرد: افراد و گروه‌های مستقر در روسیه، کشوری که در بین 20 رتبه برتر جهانی پذیرش کریپتو توسط Chainalysis قرار دارد، می‌توانند با حدود 400 میلیون دلار درآمد از باج‌افزار رمزارزها در سال 2021 مرتبط باشند. Chainalysis در پیش نمایشی از گزارش جنایات رمزنگاری 2022 خود توضیح داد:

“به طور کلی، تقریباً 74 درصد از درآمد باج‌افزار در سال 2021، تقریبا بیش از 400 میلیون دلار از رمزارزها، به سمت آدرس هایی رفته است که می‌توان گفت احتمالاً به نوعی به روسیه وابسته می باشد.”

این شرکت مستقر در ایالات متحده با استناد به داده های ترافیک وب نیز ادعا می کند که پلتفرم هایی که عمدتاً در بازار رمزارزهای روسیه فعالیت می کنند، بخش عمده ای از وجوه اخاذی شده را شستشو می دهند. تخمین زده می شود که 13درصد از وجوه ارسال شده از آدرس های باج افزار به ارائه دهندگان خدمات به کاربرانی که گمان می رود ساکن روسیه هستند، داده شود.

طبق گزارش این پلتفرم، ده‌ها کسب‌وکار رمزارزی که شست‌و‌شوی وجوه غیرقانونی را تسهیل می‌کنند، در منطقه مالی پایتخت روسیه، شهر مسکو، مستقر هستند یا در خارج از آن فعالیت می‌کنند. تصور می‌شود که تعدادی از آن‌ها تعداد قابل توجهی از تراکنش‌های مربوط به آدرس‌های مرتبط با این جرایم را پردازش کرده‌اند.

 

chaynalisis chart 300x150 - گزارش ها سهم بزرگی از جرایم رمزارزی جهانی را به روسیه و شهر مسکو نسبت می دهد

 

در میان آنها Suex، یک صرافی رمزارزی است که در سپتامبر سال گذشته (شهریور) توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) وزارت خزانه داری ایالات متحده در لیست سیاه قرار گرفت. این پلتفرم که دفاتری در مسکو و سن پترزبورگ دارد، مظنون به پردازش صدها میلیون دلار در تراکنش های رمزارزی مربوط به کلاهبرداری، حملات باج افزار، بازارهای دارک نت و صرافی بدنام BTC-e است. Chainalysis اشاره می کند که در طول دوره بررسی و تحقیق سه ساله، این مشاغل نزدیک به 700 میلیون دلار رمزارز را از آدرس های غیرقانونی دریافت کرده اند. این میزان 13درصد از کل وجوه رمزارزهای ارسال شده به این پلتفرم‌ها است که حجم کل آن در سه ماهه دوم سال 2021 (سه ماهه اول 1400) به بیش از 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کلاهبرداری‌ها و بازارهای دارک نت بخش عمده‌ای از تراکنش های رمزارزهای غیرقانونی را تشکیل می‌دهند که بین سال‌های 2019 تا 2021 (1398 تا 1400) به ترتیب 313 و 296 میلیون دلار به شرکت‌های مستقر در شهر مسکو منتقل شده‌اند. تراکنش های مربوط به باج افزارها نیز با 38 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار دارد.