جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کندل روزانه بیت‌کوین در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۹,۶۹۳ دلار، موج قرمز رنگ) بسته شد که نشان می‌دهد خرس‌ها در شکست سطح ۵۵,۷۲۴ دلار ناموفق عمل کرده‌اند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۸,۴۶۱ دلار، موج آبی رنگ) شروع به صعود کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوها است. اگر قیمت از سویمیانگین‌های متحرک حمایت شود، بیت کوین احتمالاً به ۶۵,۰۰۰ دلار و سپس به ۷۰,۰۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

این دیدگاه خوش‌بینانه در صورتی نقض خواهد شد که قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) برسد. در این صورت، بیت کوین می‌تواند تا سطح ۵۵,۷۲۴ دلار ریزش کند. آزمایش‌های مکرر یک سطح حمایتی معمولاً آن را تضعیف می‌کند و راه را برای کاهش به ۵۲,۵۰۰ دلار هموار خواهد کرد.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا بازیابی قیمت را نزدیک به ۶۱,۲۰۰ دلار متوقف کنند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۵۹٬۴۰۷ دلار) برسد، نشان می‌دهد که گاوها تسلیم شده‌اند. این می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای (۵۷٬۴۴۶ دلار) و سپس به ۵۵,۷۲۴ دلار کاهش دهد.

اما، اگر قیمت از ۲۰-EMA جهش داشته باشد، نشان‌دهنده این است که هر کاهش قیمت ناچیزی با خرید مواجه می‌شود. این امر احتمال افزایش قیمت به بالای ۶۱,۲۰۰ دلار را تقویت می‌کند و ممکن است تا ۶۵,۰۰۰ دلار هم برسد.