جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

یکی از جدیدترین اقدامات صورت گرفته در راستای اعلام حکومت نظامی در سراسر اوکراین، مسدود کردن تراکنش‌های دیجیتالی توسط بانک مرکزی این کشور است. همزمان با تشدید محدودیت‌های اوکراین در مسیرهای انتقال وجوه نقدی و ادامه حملات هوایی و زمینی از سوی مسکو، برخی از اوکراینی‌ها به ارزهای دیجیتال متوسل شده اند. برخی از تحلیلگران بر این باورند که این افزایش تقاضا می تواند در کوتاه مدت تاثیر مثبتی بر قیمت ارزهای رمزنگاری شده داشته باشد.

بانک ملی اوکراین دستور داده است که صادرکنندگان پول الکترونیکی (یا پول دیجیتال) صدور این دارایی و پر کردن کیف پول های الکترونیکی با پول دیجیتال را متوقف کنند. در ادامه این دستور کتبی آمده است که توزیع پول نقد الکترونیکی به طور موقت ممنوع است. تعطیلی بازار جایگزین در خارج از کشور، محدود کردن برداشت پول نقد و جلوگیری از برداشت ارزهای خارجی از حساب های بانکی معمولی از دیگر اقدامات این بانک هستند.

تتر، محبوب ترین استیبل کوین

تتر با ارزش بازاری نزدیک به 80 میلیارد دلار، محبوب ترین استیبل کوین بازار است و برخلاف ارزهای رمزپایه اصلی مانند بیت کوین و اتریوم که در هفته های اخیر به دلیل افزایش تنش های ژئوپلیتیکی نوسانات زیادی را شاهد بوده اند، تتر همانند سایر استیبل کوین ها، ارزش خود را حفظ کرده است. با این حال، به دلیل افزایش تقاضا به ویژه در میان مردم اوکراین، قیمت مبادلاتی این ارز، به حدود 32 گریونا اوکراین یا 1.10 دلار رسیده است.

به گزارش کیِف پست (Kyiv Post)، اوکراین قبل از حمله روسیه قصد داشت بازار بیت کوین را به روی شرکت ها و سرمایه گذاران باز کند. مقامات ارشد دولتی نیز اعتبارنامه های ارزهای دیجیتال خود را به سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر سیلیکون ولی معرفی کرده اند، اما تهاجم روسیه توجه همگان را از این تلاش ها منحرف کرده است.